Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje pedagogů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu
Koníčková, Klára ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je inkluzivní vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se práce zabývá postoji zúčastněných pedagogů a rodičů k tomuto fenoménu. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení terminologicky nejasných pojmů inkluze a integrace, nastiňují její historický a legislativní vývoj i cílový záměr a shrnují hlavní komponenty, jež ovlivňují její kvalitní průběh. Část se také zaměřuje na charakteristiku aktérů a zázemí tohoto vzdělávání i na psychologické aspekty, jež ovlivňují postoje jedince. V neposlední řadě je prostor věnován i programu Začít spolu, shrnutí jeho inkluzivních principů a porovnání publikace: Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA (2011) s dokumentem Profil inkluzivního učitele (Evropská agentura, 2012). Cílem práce bylo mapovat postoje některých pedagogů tohoto programu ke společnému vzdělávání a na jedné ukázce vhodné inkluzivní praxe zjistit, zda se hodnotná práce učitele pozitivně promítá do smýšlení rodičů žáků této třídy. K zjištění výsledků bylo užito metody pozorování a dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou předložená stanoviska všech respondentů i doporučení pedagogů k úpravě a realizaci společného vzdělávání. Ukázalo se, že většinové stanovisko zúčastněných pedagogů tohoto programu je pozitivní a pokud je...
Aktivita lokálního síťování a její přínos v lokalitě z pohledu aktérů sítě služeb pro ohrožené rodiny s dětmi.
Křenková, Monika ; Furmaníková, Lada (vedoucí práce) ; Povolná, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitou lokálního síťování a jejím přínosem pro lokalitu ORP Louny z pohledu aktérů sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny. Lokální síťování je jednou z klíčových aktivit v projektu MPSV "Systémový rozvoj a podpora nástrojů sociálně-právní ochrany dětí", jehož cílem je podpora transformace systému péče o ohrožené děti v praxi. Cílem práce je zjistit, jak aktéři sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny v ORP Louny vnímají aktivitu lokálního síťování, jaké jsou jejich zkušenosti a na základě toho podat doporučení pro realizaci lokálního síťování. Teoretická část práce popisuje projekt, aktivitu lokálního síťování a jednotlivé činnosti lokálního síťaře. Práce se zaměřuje na témata spolupráce a multidisciplinárního přístupu. Při výzkumném šetření je použit kvalitativní přístup. Data byla sebrána pomocí metod individuálního a skupinového rozhovoru. Výzkumným souborem je vzorek aktérů sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny z ORP Louny. Z analýzy dat vyplynula doporučení pro činnost lokálního síťaře, pro udržení aktivit v lokalitách a přinesla také doporučení lokální nebo systémová. Klíčová slova Lokální síťování, lokální síťař, spolupráce, ohrožené děti, aktéři, síť, transformace, potřeby, témata, přínos
Vybrané faktory ovlivňující formování důchodové politiky v České republice v letech 1990-2017
Česák, Vojtěch ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Rudolfová, Veronika (oponent)
1 Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na vymezení faktorů, které významným způsobem ovlivňují koncipování důchodové reformy, a to v letech 1990 - 2017. Sledován je vývoj převládajících diskursů, které byly pro jednotlivá období signifikantní a rovněž role politických stran, a to jak z pohledu jednotlivých vlád, tak během jejich činnosti v rámci odborných komisí zaměřujících se na úpravy penzijního systému. Práce analyzuje volební programy politických stran a hnutí, které jsou následně konfrontovány s předloženými variantami na půdě I. Bezděkovy komise a Odborné komise pro důchodovou reformu. Analyzována je také role dalších vybraných aktérů, kteří se významným způsobem podíleli na tvorbě možných variant reformy. Práce nalézá odpovědi na stanovené hypotézy, které se zabývají otázkou zainteresovanosti politických stran a jejich případné konzistentnosti v oblasti důchodové reformy. Řešen je rovněž vliv uzavíraných koalic na odchylky od původně deklarovaných záměrů a ovlivňování možné podoby důchodové reformy ze strany odborných komisí. Jako teoretická východiska byly využity teorie diskursivního institucionalismu, teorie nastolování agend a teorie rámcování. V rámci metodologie autor uplatňuje především metodu analýzy sekundárních dat a rovněž metodu srovnávací analýzy. Sekundární data byla...
Subjekty exekučního řízení
Schmidtová, Barbora ; Pohl, Tomáš (vedoucí práce) ; Macková, Alena (oponent)
Téma této práce jsem zvolila z důvodu jeho aktuálnosti. Počet nařízených exekucí je stále vysoký a poměr mezi právy a povinnostmi na straně jednotlivých subjektů exekučního řízení nejasný. Práce pojednává o subjektech exekučního řízení podle exekučního řádu. Zabývá se tím, kdo může být subjektem a účastníkem exekučního řízení, postavením subjektů, jejich úlohou v exekučním řízení a také jejich právy a povinnostmi. Cílem diplomové práce je porovnat postavení jednotlivých subjektů, popsat, jak může exekuce kromě povinného a oprávněného zasáhnout do života třetích osob, a zamyslet se nad budoucí právní úpravou. Práce je rozdělena krom úvodu a závěru do deseti kapitol. Na počátku se věnuje obecnějším otázkám týkající se zejména subjektů a účastníků řízení a samotného exekučního řízení, poté již pojednává o jednotlivých subjektech exekučního řízení. Poslední kapitola je věnována úvahám nad budoucí právní úpravou.
Účastníci sporného a nesporného občanského soudního řízení
Zahradníček, Pavel ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl přiblížit jeden z nejdůležitějších subjektů civilního soudního procesu, a to jeho účastníky. Nejprve jsou účastníci analyzováni z hlediska jejich zákonného vymezení. Druhá kapitola se týká podmínek účastenství a jaké jsou následky jejich nedodržení. V další kapitole jsou stručně popsány procesní práva a povinnosti účastníků. Čtvrtá kapitola je zaměřena na jeden z předpokladů úspěšnosti ve věci. Pátá kapitola pojednává o procesním nástupnictví a v závěrečné kapitole je rozebrána situace, kdy někdo třetí vstoupí do soudního řízení.
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.